We halen bij FarmFun liever geen oude koeien uit de sloot, maar herinner je je nog die tijd dat een sollicitant de koe bij de hoorns moest vatten en alles uit de kast moest halen om een werkgever te overtuigen dat hij/zij de beste kandidaat voor de job was? Wel … die tijd is (deels) voorbij.

Vandaag moet je als werkgever meer dan ooit aandacht hebben voor je employer brand als je overeind wilt blijven in de war for talent. Het initiatief ligt nu bij jou. Wil je getalenteerde werknemers aantrekken? Dan zul je moeten investeren in een sterke employer brand. Anders zal je zoektocht naar gekwalificeerd personeel uiteindelijk een verhaal worden met een speld en een hooimijt in de hoofdrollen.

Een karrenvracht aan jobs

Je hoeft geen einstein te zijn om te weten hoe die ommekeer er gekomen is. Gezond boerenverstand – en daar hebben we bij FarmFun tonnen van – is meer dan genoeg. De vergrijzing en de heroplevende economie hebben ertoe geleid dat er te weinig mensen zijn om bepaalde vacatures in te vullen.

Het gevolg? Sollicitanten hebben de jobs voor het uitkiezen. En dankzij die luxe kijken ze naast het financiële aspect ook sterk naar het imago van een bedrijf. Samengevat: ze willen werken voor een tof en dynamisch bedrijf. En dat moet je employer brand dus uitstralen.

Meer dan de moeite waard

Investeren in je employer brand loont zeker de moeite. Onderzoek toont aan dat bedrijven die bewust met hun employer brand bezig zijn, geld besparen. Werknemers die moesten kiezen tussen een job met een hoog loon in een bedrijf met een saai imago en diezelfde job met een minder hoog loon in een bedrijf dat fun uitstraalt, gingen bijna altijd voor de tweede optie. Dat verklaart waarom we bij FarmFun nooit problemen hebben om mensen te vinden. Al zal die dagelijkse portie verse koemelk als extralegaal voordeel daar ook wel voor iets tussen zitten. 😉

Een sterke employer brand voor trouwe medewerkers

Ben je nog niet helemaal overtuigd van het belang van employer branding? Weet dan dat een bedrijf met een sterke employer brand niet alleen vlotter goede mensen aantrekt, maar ze ook behoudt. Want werknemers blijven gemakkelijker trouw aan een bedrijf met een cool of hyperprofessioneel imago.

Een topduo: teambuilding + employer branding

Eén ding staat vast: werknemers die enthousiast tegen iedereen vertellen over hun geweldige teambuilding vormen een absolute meerwaarde voor je employer brand. Want iedereen wil werken voor een bedrijf dat voor zijn teambuildings mijlenver blijft van de traditionele activiteiten en in plaats daarvan kiest voor fun, originaliteit en avontuur.

Kom je voor je teambuilding naar FarmFun? Super voor je huidige medewerkers! Maar wil je net dat stapje verder gaan en je employer brand versterken? Toon dat dan op je sociale media. Zo communiceer je wervingsgericht en laat je zien hoe goed je medewerkers zich amuseren. Dé manier om nieuw talent aan te trekken.

Wil je met je koe-llega’s komen koe-mmuniceren, koe-nnecteren en koe-coonen bij FarmFun? Neem dan gerust contact met ons op voor meer info en investeer in je employer brand.

Reacties