• Terug naar nieuws

    FarmFun opent vestiging in Essen

    Gitte_gert_Patrick_Caroline_FarmFun_light-940x571

    Specialist in teambuilding op de boerderij start met eerste franchising in provincie Antwerpen

    Teambuildingbedrijf FarmFun opent vestiging in Essen

    FarmFun, het Limburgse bedrijf dat teambuildings op de boerderij organiseert voor bedrijven en verenigingen, opent in april zijn tweede vestiging. Zaakvoerders Patrick Weltjens en Caroline Van Dijck bouwden FarmFun uit tot een succesvolle onderneming, die ze naast hun melkveebedrijf runnen. Ze kiezen nu voor een franchisesysteem. Dankzij FarmFun Essen, de eerste franchisenemer, kunnen bedrijven in Antwerpen en omgeving de teamgeest versterken door te koe-mmuniceren, koe-nnecteren en koe-coonen.

    Maximumcapaciteit in Bocholt bijna bereikt

    Het FarmFun-concept slaat aan dankzij het gevarieerde aanbod. Bedrijven kiezen niet voor één enkele activiteit voor hun teambuilding – zoals bij bowling of karting – maar voor verschillende activiteiten, gericht op uiteenlopende interesses en persoonlijkheden. Ook bij slecht weer kan een teambuilding plaatsvinden, want FarmFun heeft een grote indoorlocatie. Een duidelijk pluspunt in ons land. Bovendien zitten teambuildings in de lift: bedrijven investeren in employer branding en hebben meer oog voor de funfactor in hun organisatie. Zo kunnen ze het onderscheid maken in de war for talent.

    Patrick Weltjens: “In 2017 kregen we bij FarmFun in Bocholt 6000 mensen op bezoek. 140 bedrijven en verenigingen organiseerden bij ons een teambuilding. De meesten kwamen uit Limburg, maar er was ook een toename uit het Brusselse. De aanvragen komen zo vlot binnen, dat we onze maximumcapaciteit bijna hebben bereikt, want we willen een hoge kwaliteit blijven garanderen. Bovendien haakten sommige bedrijven buiten Limburg af door de afstand naar Bocholt. Dus ontstond het idee om het FarmFun-concept te kopiëren naar andere provincies. FarmFun Essen is de eerste franchise. Gert en Gitte gaan van start in april.”

    Zelfde mindset, onmiddellijke match

    Gert Godrie en Gitte Martens hebben een melkveebedrijf met 300 koeien. Gitte Martens: “Ik heb zelf toerisme gestudeerd en hoewel ik door Gert in de landbouwsector ben terechtgekomen, is mijn ambitie om iets in het toerisme te doen nooit verdwenen. Een tijdje geleden begon ik meewerkmomenten op de boerderij te organiseren voor kinderen tussen 5 en 12 jaar. Dat was een succes, dus zette ik ook de stap naar kinderfeestjes. Ik postte een bericht daarover op onze Facebook-pagina. En dankzij dat bericht vonden Patrick en Caroline de weg naar ons. Ze deden de suggestie om een FarmFun in Essen op te starten. Dat eerste contact was er in december … en voilà, enkele maanden later is FarmFun Essen een feit. De klik was er vanaf de eerste minuut!”

    Ambitieuze plannen voor FarmFun

    Als het van Patrick Weltjens afhangt, komen er nog meer FarmFuns in België. “We zijn ambitieus! Het streefdoel is één FarmFun in elke Belgische provincie. We zoeken dus meer melkveebedrijven die gerund worden vanuit een innovatieve, enthousiaste mindset. Want het is uiteraard belangrijk dat we op dezelfde golflengte zitten. Een bedrijf leiden dat teambuildings organiseert, is amper vergelijkbaar met een melkveebedrijf draaiende houden. Er komen totaal andere skills bij kijken. Maar we hebben ondertussen de juiste knowhow en een goed draaiend concept, dus we kunnen een perfecte ondersteuning bieden aan onze franchisenemers.”

    Meer weten? 

    www.farmfun.be | Patrick Weltjens – 0478 76 45 21 | Gitte Martens – 0474 22 65 09

     

    Gitte_gert_Patrick_Caroline_FarmFun_light-940x571

    Meer farmtastisch nieuws

    • Waarom investeren in je employer brand vandaag een must is

      21-01-2018
    • Hoe effectief is teambuilding?

      08-01-2018
    • Employer branding is essentieel om the war for talent te winnen

      03-12-2017